fredag 6 augusti 2010

SOMMARMODE .

nu ska jag skriva om något som kallas, mode. haha.
jag har länge tänk att skriva om sommarmode.
men nu är sommaren nästan slut så det är ju lite sent :).
men jag tänkte ändå skriva om vad jag tycker har varit sommarkläder.
& lite om hösten också :).

tjejer : i början av sommaren var jeansjackor jätte modernt.
för det mesta midjekorta, jag har själv en jeansjacka, och jag älskar den !
men nu lite senare i sommar har jag inte sett till så många.
men jag tycker man kan ha jeans även i höst, innan det blir för kallt.
sommarklänningar har jag alltid varit lite svag för.
de är jättefina och luftiga att ha en varm sommardag !
söta små klänningar, är alltid en sak man kan ha på sig på fest. det funkar alltid.
strandklänningar är underbara att bara dra över när man är på stranden och kanske ska gå köpa glass eller något.
( och jeansjackor passar jätte bra till klänningar också ).
sen har vi ju högakjolar som är super fint .
tänk dig en söt tunn kofta över i någon fin färg . sen kan man ju ha ett skärp till, ännu finare (y.
det kan man ha till både fest och vardag.
sen har vi ju skjortor , oohh jag fullkomlig en älskar skjortor.
tänk dig en vit luftig skjortor med ett svart långt linne under, bruna ben, och romarskor!
jätte snyggt.
skjortor kan man dessutom ha alla årstider.
shorts, ett par jeansshorts och ett linne funkar alltid på sommaren !
men det behöver ju inte vara jeansshorts såklart, det finns massa färger och mönster som är fina. själv är jag rätt svag för högashorts , det är jätte snyggt, och det ser ut som att man har lite längre ben :).
stora t-shirts , är skönt att ha på sig på sommaren.
jag älskar såna med mycke färg och mönster.
jag har b.l.a köp många på, gina tricot, monki och H&M.
de är inte särskilt dyra heller.
och det är såklart en grej man kan ha i höst med.

killar : jag vet inte så mycke om killarnas sommarmode,
men jag vet vad jag tycker är snyggt :).
först och främst älskar jag killar med vita eller svart skjortor, såååå snyggt .
lite uppknäppt sådär , haha.
men sen är det ju sjukt snyggt med färglada skjortor på killar med.
det är coolt & häftigt. (samma sak.)
det tycker kanske jag för att jag älskar mycke fääärg ;).
färgglada t-shirts, också snyggt.
lite tighta jeans,
och skinnjacka gillar jag :).
sen vet jag ju inte vad som är modernt i höst.

själv har jag denna sommaren nästan bara gått runt i tights , shorts och halvlång byxor, inte många jeans alls :).
men sen till hösten blir det nog allt mer jeans, själv gillar jag tighta och kanske lite trasiga :).
till hösten vill jag också synas mycket i stickat !
jag och en kompis pratade lite om det ,
jag är helt såld för allt stickat .
långa stickade tröjor, eller helt enkelt bara korta stickade koftor :).
det är bara för snyggt.
och tänkt dig en kall höstkväll att bara svepa om sig i en stickad kofta !
mys på högsta nivå.

har ni frågor eller något att tillägga så är det bara att kommentera :d.

/ pusss.



2 kommentarer:

  1. mmmmmmmmmmhh..................mysig :P//////Axel xD

    SvaraRadera
  2. PS: Hon ser astrött ut ju haha :P
    ///Mini Axel

    SvaraRadera