tisdag 24 augusti 2010

lolo + becca = bäst på español !


tjena, tisdag idag & skola. Men inte jätte jobbigt ändå :) Först hade vi NO, jag & ellie kom precis i tid, efter att vi halvsprang till skolan (stressig morgon). Vi pratade mest och så, sen hade vi matte eller engelska minns inte i vilken ordning, men iallafall efter det hade vi spanska, (super mega kul) vi hade ju lektion med eleverna från parkskolan, alltså Becca. Vi är äger på español, helt klart! Jag & Becca satt och fnissade åt allt hela lektionen, haha sen är det ju alltid kul att prata spanska, eller iallafall försöka prata spanska. Men jag tyckte vi var riktigt bra, det enda var bara att vi skulle säga våra telefon nummer för hela klassen och vi var inte alls förberedda, haha men det gick väl bra. Typ i slutet av lektionen skulle vi skriva in allt sånt där "vad heter du" i våra nya böcker, (asså vi skulle skriva på spanska) och jag och becca skrev "mucho" (vilket betyder "mycket" på spanska) på frågor när man skulle skriva fler saker, som t.e.x "vilket favorit färg" man har, och vi bara : mucho.. . Haha tror inte någon hängde med där med det var iallafall kul :). tyvärr tog lektionen slut , och vi kommer inte ha spanska tillsammans fören nästa tisdag, vilket suger. Sen skulle vi allafall äta lunch, fiiiiiisk. Äckligt. Efter det hade vi väl NO igen tror jag, fast jag är inte säker nu efter allt prat om spanskan, hmm, sen slutade vi iallafall en timme och tjugo minuter tidigare än vad vi skulle, eftersom vi inte hade elevensval :).
det gillas. Jag och Ellie gick inom simhallen och köpte chochoklatteboll (jag vet att jag är bäst på att stava) och lite godis, åt det på vägen hem i ösregn, men det slutade typ regna sen. Jag satte mig vid tv när jag kom hem, sen lite annat onödigt att skriva. Tillslut hamnade jag är :)! Nu har jag även ätit middag och kvällsmål (eller vad det nu kallas) imorgon har vi sovmorgon till tio i tio ! så gött . sen slutar vi tio i två så vi går bara fyra timmar i skolan. Efter skolan hittar man nog på något :). Nu måste jag tyvärr sluta skriva om mitt liv för jag har en arg storebror som väntar på att få kolla på datorn, haha.
/lolo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar